CITROËN Ë-JUMPY HYDROGEN
- Kombinujući baterije i vodonične gorivne ćelije, Citroën ë-Jumpy Hydrogen omogućava veću autonomiju u električnom režimu, bez smanjenja kapaciteta vozila.
- Sa više od 400 km autonomije i sa punjenjem vodonikom za manje od 3 minuta, Citroën ë-Jumpy Hydrogen nagoveštava buduća električna dostavna vozila.
- Tokom 2021. godine, 100% Citroënove game dostavnih vozila će biti elektrifikovano, sa: ë-Jumpy-jem, My Ami Cargo-m, ë-Berlingo Van-om, ë-Jumpy Hydrogen-om i ë-Jumper-om.
- Citroën, na ovaj način, pokazuje svoju mogućnost da ponudi moderna, tehnološka i pristupačna rešenja, kako bi se odgovorilo na sve potrebe kupaca. Više nego ikada ranije, Citroën se predstavlja kao rešenje za profesionalce.
« ë-Jumpy Hydrogen dopunjuje našu gamu lakih dostavnih vozila. On kombinuje gorivnu ćeliju sa baterijom i pruža najbolje od ove dve tehnologije. Različite komponente su sjajno osmišljene tako da njihova veličina ne utiče na nosivost vozila, koja je glavni parametar za profesionalce u ovom segmentu. ë-Jumpy Hydrogen zadovoljava potrebe i različite načine korišćenja profesionalaca, jer pruža autonomiju veću od 400 km, manji uticaj spoljašnje temperature na autonomiju, potrebno vreme punjenja od samo 3 minuta, mogućnost obnove energije pri usporavanju.» – Lorans Hansen – Direktorka za proizvode i strategiju Citroëna
INOVACIJE U SLUŽBI PROFESIONALACA
Od 1928. godine, Citroën ne prestaje da unosi inovacije kako bi se prilagodio razvoju društva i kako bi pružio svakodnevnu sigurnost i lakoću profesionalcima. Suočen sa novim društvenim i ekološkim izazovima, Citroën primenjuje nove energije sa ë-Jumpy Hydrogen-om i novim konceptualnim vozilom My Ami Cargo-m kako bi, ove godine, predstavio najpotpuniju elektrifikovanu gamu na tržištu.
NOVE ENERGIJE: CITROËN JUMPY U DOBA VODONIKA
Tehnologija gorivnih ćelija upotpunjuje ponudu električnih dostavnih vozila kako bi se odgovorilo na potrebe 8% preduzeća koja prelaze više od 300 km ili koja nemaju vremena da pune vozilo u toku dana. Na ovaj način će Citroënova ponuda da zadovolji sve potrebe ovog segmenta.
ë-Jumpy Hydrogen, električni furgon sa gorivnom ćelijom i dopunjujućim baterijama, prvi je Citroën model koji uvodi ovu novu tehnologiju. Prihvatajući novu tehnologiju ipak zadržava svoju korisnu zapreminu i svoj utovarni kapacitet. Praktičan i sa autonomijom većom od 400 km* može da ide u centar grada gde važe ograničenja. Poseduje tri rezervoara vodonika na 700 bara od ugljeničnih vlakana, koji su pored baterije ispod prednjeg sedišta, a koja se napune za samo 3 minuta. Sa 0 emisije CO2.
*Autonomija određena na osnovu WLTP procedure (R (EC) br. 715/2007, R (EU) br. 2017/1151)
ë-Jumpy Hydrogen je potpuno električno vozilo i ima 2 izvora energije: gorivna ćelija od 45 kW stvara električnu energiju trošeći vodonik uskladišten u rezervoaru koji se sastoji od 3 cilindra sa pritiskom od 700 bara, i baterije od 10,5 kWh, koja predstavlja rezervu od 50 km i na koju se automatski prelazi kad je rezervoar vodonika prazan. Gorivna ćelija pruža autonomiju vozila, a baterija je neophodna pri jakim ubrzanjima i na usponima na kojima je potrebna veća snaga. Ova dva izvora energije pokreću motor i pogonski sklop. Baterija, koja obnavlja energiju prilikom usporavanja automatski se puni zahvaljujući električnoj energiji koju proizvodi gorivna ćelija kako bi se obezbedio dovoljan nivo napunjenosti, a može da se puni i priključivanjem kabla u javnu stanicu za električna vozila.
Jumpy se proizvodi u našoj fabrici SevelNord i biće transformisan u Centru za istraživanja i razvoj gorivnih ćelija u Riselhajmu u Nemačkoj.
Biće dostupan u dve veličine: M (4,95 m) i XL (5,30 m).
NAJPOTPUNIJA GAMA TRŽIŠTA, POTPUNO ELEKTRIFIKOVANA OD 2021. GODINE
U Evropi je tržište električnih vozila u velikom porastu: +132% u 2020. u odnosu na 2019. godinu. U 2020. godini, otprilike jedno od deset prodatih vozila je bilo električno. U 2021. godini, ovo tržište bi trebalo da zabeleži novi rast od 53% sa više od 2 miliona registrovanih vozila i sa velikim rastom tržišta električnih dostavnih vozila (+127%), na kojem Citroën namerava da bude glavni igrač. U 2025. godini, ambicija brenda je da da dostigne udeo električnih modela veći od 25%.
Pored želje da se smanji otisak ugljenika, Citroënove verzije električnih dostavnih vozila su neophodne za profesionalce koje aktivnost često vodi u centar grada, koji je sve više ograničen za vožnju, ili na gradilišta. Pored toga, elektrifikacija omogućava modifikovanje voznog parka, odnosno ekološku i ekonomsku optimizaciju (smanjena cena korišćenja: npr., ë-Berlingo Van ima prosečnu potrošnju električne energije od 18 kWh za 100 km, što odgovara trošku od 3 € i njegova cena održavanja je, prosečno, smanjena za 30% u odnosu na verziju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem). Elektrifikacija pruža korisnicima i dodatnu udobnost koja je povezana sa tihom i mekom vožnjom, dok su dokazane performanse za optimalnu produktivnost dostavnih modela ë-Berlingo Vana, ë-Jumpyja i ë-Jumpera i dalje sačuvane.
Ë-BERLINGO VAN: SVAKODNEVNI PARTNER PROFESIONALACA
Prodat u više od 1,6 miliona primeraka u svetu, od 1996. godine, Berlingo Van, već tri generacije, predstavlja uzor na tržištu malih furgona. On je koristan za svakodnevna kratka putovanja (5, u proseku, sa zaustavljanjem od, otprilike, 30 minuta i sa prosečnim pređenim rastojanjem između 50 i 100 km, retko preko 200 km).
ë-Berlingo Van pruža veliku slobodu profesionalcima koji se kreću po gradskim sredinama sa sve više ograničenja, ali i po prigradskim ili seoskim sredinama, zahvaljujući autonomiji koja se proteže do 275 km*. Njegova litijum-jonska baterija od 50 kWh može da se dopuni do 80% za samo 30 minuta na javnoj stanici za punjenje, a njegov motor od 136 ks može da dostegne brzinu od 130 km/h.
* WLTP procedura – autonomija zavisi od mnogobrojnih faktora, poput načina vožnje, spoljašnjih uslova, terena, korišćenja grejanja, itd.
Prednosti električne vožnje su pridodate kvalitetima koji čine uspeh Berlingo Van-a, poput pet različitih karoserija, korisne zapremine do 4,4 m3, utovarnog kapaciteta do 800 kg i modularnosti kabine Extenso®. Ë-Berlingo Van, takođe, nudi i 18 tehnologija, među kojima je i prikaz u visini glave, prvi u ovoj kategoriji, ili instrument tabla sa novim HD digitalnim ekranom od 10’’.
Ë-JUMPY
Ë-Jumpy je najpolivalentniji model koji se prilagođava svim vrstama puteva. Najčešće se koristi za svakodnevne vožnje srednje dužine (3, u proseku, sa 1 zaustavljanjem od 2 sata, sa prosečnim pređenim rastojanjem od 50 i 100 km, retko preko 200 km). Uslužne kompanije mogu da prevoze male i srednje terete i imaju najbolji kapacitet za prevoz kabastih predmeta.
2021. godine, Citroën Ë-Jumpy je izabran za Van godine zahvaljujući svom modernom stilu, udobnosti u kabini, korisnoj zapremini do 6,6 m3, svojoj utovarnoj zapremini od 1275 kg, vrhunskoj modularnosti u segmentu, naročito, sa Moduworkom®, i svojim dinamičkim kvalitetima koji su povezani sa najboljim tehnologijama. Ovaj model pruža profesionalcima mogućnost da biraju autonomiju koja je u skladu sa njihovim potrebama i budžetom: do 230 km* sa baterijom od 50 kWh ili do 330 km* sa baterijom od 75 kWh. Sa ovom dvostrukom ponudom, ë-Jumpy pokriva više od 91% potreba tržišta.
* WLTP procedura – autonomija zavisi od mnogobrojnih faktora, poput načina vožnje, spoljašnjih uslova, terena, korišćenja grejanja, itd.
Ë-JUMPER
ë-Jumper se, najviše, koristi za planirana putovanja, a korisnici mogu da pređu velike distance (nacionalna i međunarodna putovanja) sa, u proseku, 150 km dnevno (najviše 300 km). U proseku, korisnici naprave 2 dnevna putovanja od kojih jedno ima pauzu dužu od 2 sata. Ë-Jumper je osmišljen za teže i glomaznije terete. Ovo vozilo se, češće, sreće van centra grada.
Gama ë-Jumpera je pravi multialat: 4 porodice (zatvoreni furgon, šasija-kabina, šasija-dupla kabina, platforma-kabina), 4 dužine i 3 visine i 2 paketa baterije koja omogućavaju da se pređe do 340 km*, što predstavlja najbolju autonomiju u segmentu. Električni tihi motor, u kombinaciji sa 8 korisnih tehnologija, povećava uživanje u vožnji tokom svakodnevnih zadataka. On odgovara na najveće izazove svojom korisnom nosivošću do 1 590 kg, utovarnom zapreminom do 17 m3, 2 PTAC (ukupna dozvoljena težina tereta).
* WLTP procedura – autonomija zavisi od mnogobrojnih faktora, poput načina vožnje, spoljašnjih uslova, terena, korišćenja grejanja, itd.