CITROËN OLI [all-ë]
Citroën Oli [all-ë] se suprotstavlja aktualnim trendovima automobilske industrije koja nudi sve teže, sve kompleksnije i sve skuplja rješenja za električni prijevoz porodica. Oli [all-ë] pokušava odgovoriti na društvene izazove mobilnosti u budućnosti. Dizajniran je po uzoru na inovacije modela AMI i želi ponuditi cjenovno pristupačnu, odgovornu i izuzetnu svestranu mobilnost.
Ambicije i svrha koncepta Citroën Oli je uspostaviti bolju kontrolu nad životnim ciklusom vozila kroz smanjenje težine i kompleksnosti upotrebnom recikliranih materijala kako bi se osigurala veća pouzdanost, cjenovna pristupačnost i duži životni vijek. Citroën Oli je laboratorija ideja na točkovima, pravi manifest sa brojnim izgledima koji prikazuju inteligentne i realističke ideje za budućnost.
Odlikuje se dometom od 400 kilometara, ciljnom masom 1000 kg, potrošnjom 10 kWh na 100 kilometara, najvećom brzinom od 110 km/h za maksimalnu učinkovitost i kapacitetom punjenja od 20 do 80 posto za samo 23 minute. Nadahnuta vozilom Citroën Oli, marka će ponuditi novi pristup vlasništvu, uslugama i iskustvima za vlasnike električnih vozila.
Citroënova mašta ne poznaje granice, zato je to puno više od običnog automobila. U pitanju je pravi pratilac na svakodnevnim putovanjima, jer je koristan bez obzira vozite li ga ili ne. Može se koristiti kao električni uređaj s inteligentnim kapacitetom i snagom koji može posredovati električnu energiju u mrežu, kuću ili dodatnu opremu (V2G i V2L) za svakodnevne životne potrebe i vožnju. Nekonvencionalni oblik karoserije spaja funkcionalnost, učinkovitost i izdržljivost, a o njegovoj učinkovitosti svjedoče identična prednja vrata, odbojnici i zaštitni elementi te lagani materijali.
Ploče poklopca motornog prostora, krova i ravnog poda prtljažnika su izrađeni od recikliranog kartona u obliku saća i izuzetno su otporni, jer na njima možemo stajati. Na inovativnim hibridnim točkovima od čelika/aluminije postavljene su izdržljive i inteligentne gume Eagle GO, razvijene u saradnji s markom Goodyear. Unutrašnjost je prostrana i svijetla, a unutra možemo naći i inovativnu instrument tablu na koju vozač može odložiti pametni telefon i koja projicira informacije o vožnji po cjelokupnoj širini armaturne ploče. Sjedala s naslonima izrađena su od mrežaste tkanine, perivog poda i laganih recikliranih materijala.
Vozilo se može obnoviti, nadograditi i popraviti s recikliranim rezervnim dijelovima, tako da ima još duži životni vijek.
OLI [all-ë]: UTJELOVLJUJE MISIJU MARKE CITROËN
Oli pruža jednostavno, cjenovno pristupačno i inteligentno rješenje za električnu mobilnost koje će ljudima olakšati svakodnevni život zahvaljujući smanjenom utjecaju na našu okolinu. Svakako će postati inspiracija za ideje i inovacije koje će se koristiti u budućim modelima marke Citroën. Oli će biti prvo vozilo na koje ćemo ugraditi najnoviju interpretaciju logoa dvostruke strelice marke Citroën, koja određuje identitet marke i koja će se postupno uvoditi u sve njene nove modele.
Citroën neprestano najavljuje budućnost u kojoj će privatna mobilnost biti dostupna potpuno svima. Uspjeh modela AMI dokazuje da je marka Citroën sposobna da prouzrokuje eksploziju, dovede status quo u pitanje i osmisli ambiciozno konceptno vozilo Citroën Oli.
„Projekt smo nazvali Oli [all-ë] kao posvetu vozilu AMI i naravno zato što utjelovljuje samu suštinu ovog vozila. Naime, još jedan dokaz da je Citroën sposoban svima ponuditi inteligentnu električnu mobilnost koja je u isto vrijeme neočekivana, odgovorna i zadovoljavajuća“ rekao je Vincent Cobée, generalni direktor marke Citroën.
Ako je Citroën s modelom AMI učinio važan korak naprijed u promjeni mikro-mobilnosti, Oli s velikom perspektivom najavljuje promjene na području porodične mobilnosti. Oli je daleko od „dvorca na točkovima« koji ima 2500 kg i koji je zatrpan ekranima i raznim uređajima, već dokazuje da Citroën s odgovarajuće prilagođenim brojem funkcija, inovativnom upotrebom ekoloških materijala i održivim proizvodnim postupkom može adekvatno odgovoriti na potrebe za mobilnošću, koja je ujedno bez emisija i cjenovno pristupačna, privlačna i odgovara potpuno svim životnim stilovima.
Vincent Cobée je objasnio zašto danas Citroën za nas predstavlja koncept Oli: „Nalazimo se u središtu tri društvena konflikta: prvi se odnosi na vrijednosti i ovisnost o mobilnosti, drugi je povezan s ekonomskim ograničenjima i nesigurnošću u pogledu resursa, a treći ilustrira našu rastuću želju za odgovornom i optimističnom budućnošću. Potrošači mogu osjetiti da je doba obilja prošlo i da zaoštravanje propisa i rast troškova ograničavaju njihovu mogućnost slobodnog kretanja, dok potrošači usporedo s tim, zbog sve veće svijesti o potrebi ubrzanja promjena koje bi ograničile globalno zagrijevanje, postaju ekološki odgovorniji.“
Citroën smatra da je došlo vrijeme da se kaže „dosta“ trendu pretjeranog konzumerizma i da se fokusiramo na proizvodnju maštovitih, lakših, manje kompleksnih i zaista dostupnih vozila koja su ujedno inovativna i rekreativna. Drugačiji i jednostavniji AMI je već napravio veliki korak u tom smjeru.
Osim toga, elektrificirani i električni modeli vozila, kao što su na primjer ë-C4 i novi ë-C4-X, laka komercijalna vozila, kao što su ë-Berlingo i ë-SpaceTourer, već sada obećavaju Citroënovim klijentima da će moći koristiti pogodnosti električnog motora i dijeliti vrijednosti marke, kao što su na primjer udobnost i snažna osobnost. S vozilom Oli, Citroën nam odvažno otkriva da se namjerava uhvatiti u koštac s izazovima mobilnosti u budućnosti tako što će svaki najmanji detalj iznova dizajnirati kako bi ograničio resurse i materijale, te će na taj način ponuditi vozila po pravoj cijeni koja su izuzetno svestrana, jednostavna i gostoljubiva za korištenje s pravim dometom.
Laurence Hansen, direktorica produkata i strategija Citroën i Laurent Barria, direktor marketinga i komunikacija Citroën, uvjereni su da Citroën Oli [all-ë] utjelovljuje misiju marke Citroën s kojom želi demokratizirati električnu mobilnost na zabavan, optimističan i bezbrižan način. „Oli je radni alat s kojim možemo realizirati naše maštovite i pragmatične ideje u pogledu proizvodnje u budućnosti. Ove ideje se možda neće ostvariti u isto vrijeme u takvom fizičkom obliku koji ovdje vidimo, ali će budući Citroëni zasigurno nositi u sebi inspiraciju ove inovativnosti i kreativnosti,“ objašnjava Laurence Hansen.
Laurent Barria je ovom prilikom naglasio: „Svjesni smo da teško i veoma veliko vozilo, umjesto užitka, vrlo brzo može postati teret kako s ekonomskog tako i s ekološkog aspekta. Također primjećujemo da su potrošači sve osjetljiviji na probleme sa zagađivanjem i prometnim gužvama i zato odgovorno biraju marke i vozila. Zbog toga se u Citroënu ne fokusiramo samo na proizvodnju pouzdanih vozila, već nastojimo s našim klijentima uspostaviti trajna partnerstva preko inovativnih usluga i iskustava koja im osiguravaju životni stil kakav žele.“
Vincent Cobée pritom priznaje da optimistička budućnost ovisi o temeljnim reformama, a ne o jednostavnom prilagođavanju našeg načina trošenja, izbora, potrošnje, kretanja, zagađivanja, prikupljana otpada i razmišljanja i ističe: „Automobilska industrija nesumnjivo neće biti u stanju da izbjegne revolucionarne promjene koje se dešavaju u svim sektorima u vrijeme kada se suočavamo s problemima koji nastaju zbog prekomjernog konzumerizma. Svojim djelovanjem Citroën dokazuje da postoje nekonvencionalni načini mijenjanja stvari koji nisu ni dosadni ni rigorozni. AMI je odličan primjer toga i ponosni smo na njegov uspjeh, jer nudi izvornu i savremenu mobilnost.“
OLI [all-ë]: PRAVI ŽIVOTNI SAPUTNIK
Oli je pravi životni saputnik odnosno svakodnevno koristan koncept koji ljudima pomaže da žive ispunjenim životom, čak i kada nisu u pokretu. On nudi utočište od poplave novih tehnologija i pravi je član porodice koji omogućuje ponovo povezivanje s prirodom i ekologijom. Osim što promovira mobilnost s nultim emisijama, Oli nas može potaknuti na potpuno električni stil života. Također se može koristiti kao „električni uređaj“, budući da je opremljen inteligentnim sistemom „Vehicle to Grid“ (V2G), koji ne samo da omogućuje pohranjivanje više električne energije koju stvaraju solarni paneli na kući i vraćanje nazad dobavljačima električne energije, već pomaže i u otklanjanju problema s opskrbom električne energije u vremenskim intervalima najveće potražnje ili u slučaju nestanka struje.
Olijev nekonvencionalni stav i oblik karoserije bez suzdržavanja odišu karakterom, produktivnošću i pozitivnim stavom koji je sličan kompaktnom SUV-u, sa dimenzijama dužine 4,20 metara, visine 1,65 metara i širine 1,90 metara. Njegov izgled mijenja ustaljene stilske zapovijedi i odaziva se na potpuno sve potrebe: porodično vozilo, urbani istraživač, vozilo za avanture ili službeni partner.
Iako poklopac motornog prostora, poklopac prtljažnika i krov kod klasičnog vozila djeluju kao prikladna podloga za kućne poslove, kao što je obrezivanje drveća, zapravo su daleko od dovoljno čvrste podloge da bi na njima mogli stajati.
Naravno, to na važi za Citroënovog Olija! Osim što ima zahvaljujući ravnom poklopcu motornog prostora, krova i platforme prtljažnika potpuno jedinstvenu siluetu, ove površine su odabrane zbog svoje lakoće, visoke otpornosti i maksimalne izdržljivosti. Ploče su toliko tvrde i čvrste da na njih može stajati odrasla osoba, iako su 50 posto lakše kao jednakovrijedne površine od čelika. Njihova svestranost i izdržljivost otvaraju nove mogućnosti za one vlasnike koji žele maksimalno iskoristiti svoje vrijeme na poslu ili u slobodno vrijeme.
Svjesna odluka za dizajniranje ravnih površina za osiguranje ciljeva na području resursa i materijala omogućila je eksperimentiranje s kontrastom vertikalnih i vodoravnih dizajnerskih elemenata, na primjer u detaljima stakla i osvjetljenja. Vjetrobransko staklo je vertikalno budući da ima najkraći razmak između gornjeg i donjeg ruba, što je omogućilo upotrebu najmanje moguće količine stakla. Osim što vjetrobransko staklo ima manju masu i manje je kompleksno, manji su i troškovi njegove izrade ili popravke, a putnici su manje izloženi suncu pa imaju manju potrebu za klima uređajem. Kao rezultat toga, potrošnja baterije smanjena je za 17 %.