NOVI IDENTITET I LOGO CITROËNA

ZA POČETAK JEDNE MODERNE, INTENZIVNE I UZBUDLJIVE ERE
NOVI IDENTITET I LOGO CITROËNA
  • Ponovo interpretirajući originalni, onaj iz 1919. godine, novi logo ponosno predstavlja desetu promenu koja obeležava 103 godine Citroënove istorije. Ovaj logo je moderniji, grafički dizajniran i prilagođen novim digitalnim medijima.
  • Novi logo se krajem septembra pojavio na konceptualnom vozilu, a zatim će postepeno, od sredine 2023. godine, da ukrašava buduće proizvode i koncepte.
  • Novi identitet brenda Citroën će se razvijati, po fazama, u svim medijima za komunikaciju, kao i u prodajnim salonima, servisima, itd…
  • Ovu promenu prati novi potpis koji obećava ubrzavanje prema odvažnijim rešenjima mobilnosti za bezbrižnost Citroënovih klijenata: «Nothing moves us like Citroën».

 

Citroën, danas, predstavlja novi identitet i logo koji najavljuju novo i važno poglavlje brenda koji je nastao pre 103 godine. Ovim novim identitetom, Citroën prikazuje svoju želju da ubrza svoju misiju prema pristupačnoj električnoj mobilnosti i da proširi pristupačnost, odvažnost i bezbrižnost klijenata, koje su u njegovim genima.

Novi logo predstavlja reintrepetaciju originalnog logotipa, koji je uveo osnivač, Andre Citroën, i koji je inspirisan uspehom njegove prve metalurške firme koja je proizvodila zupčanike u obliku ševrona. Prepoznatljiva «dva ševrona» su od tada u središtu Citroënovog identiteta.

Elegantni novi logo, koji predstavlja prelazak i razvoj brenda ka novoj eri, predstavljen je krajem septembra na konceptualnom vozilu koje će se smatrati pravim manifestom Citroëna. Zatim će, postepeno od sredine 2023. godine, da se primenjuje na ostalim serijskim i konceptualnim vozilima Citroëna. Istaknut i naglašen vertikalni oval će postati prepoznatljiv potpis svih modela.

Ovaj logo je deo novog identiteta brenda, koji je praćen novim obećavajućim potpisom Citroëna «Nothing moves us like Citroën».

Vensan Kobe, generalni direktor Citroëna, izjavio je tom prilikom: «Došlo je vreme da Citroën usvoji moderniji i savremeniji imidž.  Naš novi identitet simbolizuje napredak, jer omogućava našim kupcima da se voze u avangardnim vozilima, a, istovremeno, garantujemo im pristupačniji, udobniji i prijatniji prelazak na električni pogon. Naša tradicija je da podstičemo potrošače prema odvažnijim, revolucionarnijim vozilima zbog čega je naš pristup mobilnosti drugačiji i prijatniji.  Uvereni smo da će se svi naši prošli, sadašnji i budući klijenti složiti da: « Nothing moves us like Citroën. » 

 

  1. NOVI, ALI VEĆ POZNATI, LOGO

Centralni element novog identiteta brenda je obnovljeni Citroënov simbol «dva ševrona», koji je poznat širom sveta. Od osnivanja kompanije 1919. godine, ovo je deseti veliki redizajn Citroënovog loga sa širim i istaknutijim ševronima okruženim mekšim vertikalnim ovalnim okvirom.

Ovaj izrazito uočljiviji ovalni logo, postavljen vertikalno, pokrenuće novi dizajn proizvoda i postaće prepoznatljiv potpis svih Citroënovih modela. Pored toga, doneće moderniji i grafički sofisticiraniji izgled svim digitalnim reklamnim medijima, kao i prodajnim i servisnim mestima.

Aleksandar Rever, globalni dizajner brenda, rekao je: «Dok smo nastojali da razjasnimo našu viziju budućnosti, činilo nam se logičnim da se, u smislu grafike, vratimo prvom logotipu Andre Citroëna, koji je predstavljao autentično obećanje pristupačne i inovativne mobilnosti za sve. Postepeni prelazak na istaknutiji i vidljiviji potpis brenda je značajna, iako, suptilna evolucija u okviru koje tehnički sofisticirani i funkcionalni ševroni čine kontrast sa toplinom i, skoro, ljudskom mekoćom ovala koji ih okružuje.»      

 

  1. KOMUNIKACIJSKI MEDIJI DIZAJNIRANI ZA VEĆU JASNOĆU I ZADOVOLJSTVO

Novi logo prati inovativni i sveobuhvatni program identiteta brenda, koji će početi da se koristi u korporativnoj i proizvodnoj komunikaciji i aktivnostima. Novi identitet je inspirisan intimnijim, neautomobilskim brendovima (poput brendova za kozmetiku i odeću), kako bi preneo topliji izraz.

Posebna pažnja je posvećena dizajnu kako bi se ispunila očekivanja novih kupaca u pogledu ergonomije i estetike (uključujući opciju «tamnog režima»), koji, u potpunosti, zadovoljava rigorozne potrebe i zahteve onlajn prodaje.

Razvija se i novi animirani jezik za integraciju identiteta : unutra, na svim ekranima vozila, i spolja, u aplikaciji My Citroën, čime se klijentima pruža obogaćeno i dosledno Citroën isustvo.

Novi identitet biće primenjen i izvan digitalnog okruženja : na i u vozilima, kako bi obuhvatio sve elemente korporativnog identiteta kompanije, od prodaje i dokumentacije do dilera i natpisa na korporativnim zgradama.

Udoban i poznati koncept prodajnih salona, « La Maison Citroën », postepeno će dobijati novi identitet.

Sveža, pojednostavljena paleta boja i nova slova, nastala iz sadašnjih Citroënovih fontova, upotpuniće logo i dodatno poboljšati identitet brenda.  Dok bela i siva boja čine osnovu koja izražava mir i lakoću, dve druge boje će istaći detalje i specifične delove.

Inspirisana naslednom Citroënovom bojom, koja se koristila na kultnim vozilima kroz istoriju kompanije, uključujući 2CV i DS, umirujuća plava Monte Carlo će se, uskoro, vratiti u gamu, kao i u štampane i digitalne medije.

Ovoj boji će se pridružiti i energična i prepoznatljiva  Infracrvena koja će da zameni trenutnu crvenu, kako bi dodala balans i dinamički kontrast.

 

  1. AMBICIOZNI POTPIS BRENDA

Evolucija logotipa i vizuelnog identiteta Citroëna, u kombinaciji sa potpisom «Nothing moves us like Citroën», najavljuje predstojeću revoluciju brenda prema pristupačnim rešenjima za mobilnost, kao i njegovu posvećenost odgovornim, bezbrižnim i održivim uslugama.

Prvi fizički dokaz ove evolucije identiteta je manifestovan u obliku električnog, porodičnog konceptualnog vozila koje će nositi novi identitet i koje je Citroën predstavio krajem septembra.

Loran Barija, direktor marketinga i komunikacija Citroëna, rekao je: « Povezivanjem sa našim korenima i kreiranjem našeg modernog identiteta, želimo da pošaljemo jasnu poruku: ostati veran duhu Citroëna, istovremeno, najavljujući dinamične promene. Vođeni našom misijom da stvorimo smela rešenja koja električnu mobilnost čine dostupnijom, nameravamo da nastavimo da stvari gledamo drugačijim očima i odlučni smo da dokažemo i sebi i našim klijentima da nas niko i ništa ne pokreće tako dobro kao Citroën.  Zahvaljujući našem novom identitetu, prenećemo blagostanje, koje osećamo u našim vozilima, i van vozila, na celokupno putovanje na koje klijenti idu sa nama.»

Novi potpis brenda — « Nothing moves us like Citroën » — postepeno će se koristiti za sve Citroënove reklamne medije i događaje.

Novi identitet brenda, koji je razvio Citroënov dizajnerski tim, koristio je stručnost Stellantis Design studija, Stellantisove interne dizajnerske agencije.